ایران: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا پاسخگو باشد
-
ایران: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا پاسخگو باشد
سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرد ناتو و کشورهای عضو آن باید به خاطر هرگونه همدستی در جنایات ارتکابی آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشند.
به گزارش رادیو دری، اسماعیل بقایی در پیامی در شبکه ایکس، به اعتراف دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز درباره پشتیابنی این پیمان از جمله دو کشور ایتالیا و رومانی از تجاوز نظامی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.
بقایی نوشت: اذعان صریح دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله تجاوزکارانه علیه ایران، اعتراف به همدستی فعالانه این سازمان در ارتکاب تجاوز نظامی علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است؛ تجاوزی که نقض فاحش قواعد آمرهی حقوق بینالملل و اصول بنیادین منشور سازمان ملل متحد بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرد ناتو و تکتک دولتهای عضو آن که در این تصمیمسازی مشارکت داشتند باید بابت همه پیامدهای این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشند.
بقایی نوشت: دبیر کل ناتو صراحتا از ایتالیا و رومانی به عنوان کشورهایی که در ارتکاب تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران همکاری کردند نام برده است. این دو کشور و هر کشور اروپایی دیگری که به ارتکاب تجاوز نظامی آمریکایی صهیونیستی علیه ایران کمک کرده است، باید به افکار عمومی خود و همه جهانیان توضیح دهند که چرا تصمیم به همدستی با متجاوزان علیه ایران گرفتند و چرا در ارتکاب جنایات شنیع و گسترده علیه مردم ایران در #مبناب، #لامرد، تهران، اصفهان، سنندج، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس و بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای ایران شریک شدند؟