ایران: نقض تفاهم خاتمه جنگ سندی بر عهدشکنی آمریکا است
https://parstoday.ir/dari/news/iran-i307450-ایران_نقض_تفاهم_خاتمه_جنگ_سندی_بر_عهدشکنی_آمریکا_است
وزارت امور خارجه ایران با اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ به وسیله آمریکا در بامداد ۷ تیر/ سرطان ۱۴۰۵ تاکید کرد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
(last modified 2026-06-28T06:18:15+00:00 )
سرطان 07, 1405 10:26 Asia/Kabul
  • ایران: نقض تفاهم خاتمه جنگ سندی بر عهدشکنی آمریکا است
    ایران: نقض تفاهم خاتمه جنگ سندی بر عهدشکنی آمریکا است

وزارت امور خارجه ایران با اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ به وسیله آمریکا در بامداد ۷ تیر/ سرطان ۱۴۰۵ تاکید کرد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر/ سرطان ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است، این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد/ جوزا ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

ایران: حمله آمریکا به تأسیسات نظارت ساحلی نقض آشکار تفاهم‌نامه پایان جنگ است