عراقچی: روابط ایران و ژاپن همواره صمیمانه بوده است
(last modified 1395-11-25T04:51:16+00:00 )
دلو 25, 1395 09:21 Asia/Kabul
  •  عراقچی: روابط ایران و ژاپن همواره صمیمانه بوده است

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ایران با بیان این که روابط ایران و ژاپن همواره صمیمانه بوده خاطر نشان کرد: روابط دو کشور رو به رشد و بر اساس احترام متقابل است.

به گزارش ایرنا، «سیدعباس عراقچی» یکشنبه شب در مراسم اعطای نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به دکتر «نعمت حسنی» استاد دانشگاه شهید بهشتی ایران در محل سفارت ژاپن در تهران، ضمن تقدیر از تلاش های سفیر فعلی و سفرای قبلی توکیو در ایران، انجمن دوستی ایران و ژاپن و همچنین انجمن فارغ التحصیلان ایرانی در ژاپن برای توسعه روابط دو کشور خاطرنشان کرد: ایران و ژاپن عزمی جدی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دارند.

عراقچی همچنین در این مراسم با تقدیر از تلاش های دکتر «نعمت حسنی» برای گسترش روابط علمی و فرهنگی ایران و ژاپن خاطر نشان کرد: وی هشتمین ایرانی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران موفق به دریافت نشان امپراطور ژاپن شده است.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ایران افزود: اقدام دولت و امپراطور ژاپن برای قدرشناسی از افرادی که خدماتی به فرهنگ ژاپن و توسعه روابط این کشور با کشورهای دیگر دارند، سنت خوبی است.

دکتر نعمت حسنی رئیس دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی تهران به دلیل اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک ایران و ژاپن، گسترش همکاری های شرکت های ایرانی و ژاپنی و همچنین توسعه تحقیقات مهندسی و معرفی فرهنگ مردم ژاپن در ایران موفق به دریافت این نشان شد.

این استاد ایرانی درخصوص توسعه ژاپن تحقیقاتی را انجام داده است که این تحقیقات در قالب کتابی تحت عنوان «ژاپن چگونه ژاپن شد» در سال 1390 خورشیدی به چاپ رسیده است.

 

کلیدواژه