تاکید مسکو بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم
(last modified 1395-11-26T05:11:56+00:00 )
دلو 26, 1395 09:41 Asia/Kabul
  •  تاکید مسکو بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مستثنی کردن ایران از ائتلاف بین المللی ضد تروریسم درست نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه همچنین خواستار در نظر گرفتن این مسئله شد که ایران و حزب الله که این کشور از آن حمایت می کند، در مبارزه با تروریسم داعش در سوریه ایفای نقش می کنند.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان تی وی روسیه تاکید کرد که ارتش سوریه با کمک نیروی هوافضای روسیه و یگان های وابسته به حزب الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار هستند، با داعش در سوریه می جنگد.

لاوروف با رد احتمال دسترسی حزب الله به سلاح هایی که روسیه به سوریه صادر می کند، تاکید کرد اگر کسی مدارک مشخصی در این باره در اختیار دارد، آن را به مسکو تحویل دهد.

وزیرخارجه روسیه همچنین بر موفقیت آمیز بودن دومین نشست روسیه، ایران و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان برای تدوین سازوکار نظارت بر آتش بس تاکید کرد.میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز دوشنبه اعلام کرد سرپرست هیئت روسی شرکت کننده در نشست سوریه را که طی روزهای پانزده و شانزده فوریه در آستانه برگزار می شود، "الکساندر لاورنتیف" فرستاده ویژه ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه برعهده خواهد داشت. بوگدانف افزود، ترکیب هیئت روسیه همان هیئتی خواهد بود که در نخستین نشست سوریه طی روزهای 23 و 24 ژانویه در آستانه شرکت کرده بود.

 

کلیدواژه