دلو 26, 1395 15:56 Asia/Kabul
  • افزایش 35 درصدی مبادلات تجاری ایران و پاکستان

سفیر ایران در پاکستان با اشاره به افزایش پنج میلیارد دلاری ارزش مبادلات تجاری دو کشور گفت: تلاش‌ها برای تحقق خواسته رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان درچارچوب گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه با جدیت ادامه دارد.

"مهدی هنردوست" سفیر ایران در اسلام آباد در گفت وگو با ایرنا؛ با اشاره به افزایش 35 درصدی ارزش مبادلات تجاری ایران و پاکستان در 9 ماه گذشته، گفت: این مهم با وجود مشکلاتی مانند فعال نبودن کانال‌های بانکی میان دوکشور انجام شده و بیانگر جهش در روابط اقتصادی در آینده‌ای نزدیک است.

هنردوست تصریح کرد: آمار تجارت ایران و پاکستان از ابتدای آوریل 2016، در مجموع 805 میلیون دلار بوده که از این رقم، 573 میلیون دلار سهم صادرات ایران به پاکستان بوده است.

سفیر ایران در پاکستان با بیان این که با فعال شدن کانال‌های بانکی، سرعت گسترش همکاری‌های تجاری دو کشور چند برابر خواهد شد، پیش‌بینی کرد: با ادامه روند کنونی، ارزش مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا یک ماه آینده از یک میلیارد و صد میلیون دلار فراتر رود.

هنردوست همچنین از افزایش صادرات برق ایران به پاکستان در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: این افزایش حاکی از نگاه مثبت ایران به گسترش همه جانبه همکاری‌های اقتصادی با پاکستان است.

 

کلیدواژه