روحانی: ایران خواستار ارتقاء روابط با کل منطقه است
(last modified Wed, 15 Feb 2017 05:24:45 GMT )
دلو 27, 1395 09:54 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران خواستار ارتقاء روابط با کل منطقه است

رئیس جمهوری ایران گفت: ایران خواهان ارتقا روابط در کل منطقه بوده و هدف نهایی تهران ثبات و امنیت بیشتر و توسعه همه کشورهای منطقه است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران صبح روز چهارشنبه پیش از سفر یک روزه به عمان و کویت در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از گسترش روابط با ایران افزود: دولت کویت پیامی را از طرف شش کشور حاشیه خلیج فارس مبنی بر اراده آنها برای ایجاد روابط بهتر با ایران، حل و فصل سوءتفاهم ها ، ارتقا روابط از طریق گفتگو و مذاکره به تهران ارسال کرده است.

روحانی، اساس سیاست ایران را حسن همجواری با همسایگان و همکاری با کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران هیچگاه به فکر تجاوز ، مداخله ، تحمیل عقاید دینی و مذهبی و یا سیاسی خود به کشوری نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج فارس برای ایران اهمیت خاص و ویژه ای دارد و امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور خارجی ها در خلیج فارس همواره مضر بوده است.

حسن روحانی تاکید کرد: کشورهای منطقه از بلوغ کافی برخوردارند و بخوبی می توانند امنیت منطقه خلیج فارس را تامین کنند.

رئیس جمهوری ایران همچنین گفت: ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد و توسعه روابط دو جانبه یکی از اولین اهداف این سفر است.

رئیس قوه مجریه ایران به شرایط کنونی منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: دراین سفر با مقامات عمان و کویت درباره منطقه ، عراق، سوریه و یمن گفتگو خواهد شد زیرا نقش این کشورها در پایان دادن به خونریزی ها در یمن قابل توجه است.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه به دعوت رسمی پادشاه عمان به منظور دیدار دوجانبه و گفتگو با پادشاه این کشور، عازم مسقط شد.

روحانی همچنین عصر روز چهارشنبه پس از پایان سفر به عمان و به دعوت رسمی امیر کویت به این کشور سفر خواهد کرد.

 

کلیدواژه