دیدگاه رهبر انقلاب در باره اهداف آمریکا از تهدید نظامی علیه ایران
(last modified 1395-11-27T13:47:24+00:00 )
دلو 27, 1395 18:17 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبر انقلاب در باره اهداف آمریکا از تهدید نظامی  علیه ایران

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پر شور هزاران نفر از مردم آذربایجان، حضور منسجم، مقتدرانه و پر طراوت ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را « مایه‌ ی آبروی انقلاب و نظام و ایران» خواندند .

 ایشان در تبیین هدف واقعی دولت های قبلی و فعلی امریکا از تکرار تهدید ایران به جنگ اظهار داشتند امروز هم مثل قبل ، انها از گزینه‌های نظامی روی میز حرف می‌زنند در حالی که  می خواهند ذهن ما را از جنگ واقعی یعنی نبرد اقتصادی منحرف کنند و به نبرد نظامی سوق دهند تا مسئولان کشور از تمرکز بر عرصه پیشرفت اقتصادی و توجه به جنگ فرهنگی غرب با ملت ایران ، باز بمانند .
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش بی‌وقفه سیا ، موساد و دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و هزینه شدن دلارهای نفتی  برای فضاسازی بر ضد انقلاب و جمهوری اسلامی خاطر نشان کردند در تمام طول سال، صدها شبکه ماهواره‌ای، فضای مجازی و ورشکستگان فراری از ایران، به تحقیر و تضعیف و متهم سازی نظام مشغولند . 

این سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره به جریان های پیچیده و توطئه هایی است که بسیاری از ملت ها را گرفتار خود کرده است .این گمانه در اندیشه دشمنان ملت ایران تقویت شده است  که شاید   به همین شیوه یعنی از مسیر فشار اقتصادی به اهداف شکست خورده خود دست یابند .

این  جنگ گسترده  فقط درعرصه رسانه ،  جنگ نرم و یا جنگ روانی نیست بلکه قطعات پازلی است   که در بسیاری از کشورها ی ضعیف و آسیب پذیر به جریان هایی از نوع انقلاب های  مخملی  منجر شده است . 

تامل در این نکته از آن جهت اهمیت دارد  که تلاش دشمنان ، بعد از ناامیدی از سیاست های گذشته ؛ معطوف به  ناکارآمد نشان دادن نظام  شده است . دشمن می کوشد پیشرفتها و کارهای بسیار مهم ۳۸ سال اخیر را کمرنگ جلوه دهد و مردم را مأیوس کند.

این تحرکات اکنون با  طرح ادعاهایی مبنی بر وجود چند دستگیی در درون نظام و بحث آشتی ملی در آمیخته است . انگیزه این ادعا ،  دلسوزی برای آینده ایران و وحدت ملی نهفته نیست بلکه  هدف اصلی ، القای وجود اختلاف و تفرقه در جامعه است .

ملت  ایران در مواجهه با جریان های بی ثبا ت کننده نظیر سلسله رخدادهای پس از انتخابات سال 88/2009/ نشان داد که ماهیت اهداف دشمنان را می شناسد و همان گونه که در راه پیمایی  خود جوش 9 دی نشان داد ،  در مقابل جریان های فتنه و هدفی که دشمنان سالهاست برای رسیدن به آن لحظه شماری می کنند ، هوشیار است و با  بصیرت عمل می کند . 

براساس این واقعیت ها ، رهبر معظم انقلاب ، تنوع قومیتهای مختلف همچون ترک، فارس، لُر، کُرد، عرب و بلوچ را فرصتی ارزشمند برای ایران دانستند و خاطر نشان کردند دشمن همواره به ایجاد شکاف قومیتی چشم طمع دوخته است تا به خیال خود از هر گسل در کشوراستفاده و زلزله ایجاد کند .

 در ایران ، اما ، هیچ گسل یا گسستی وجود ندارد و مردم، یکپارچه و متحد هستند . اقیانوس عظیم مردم متحد است و با افرادی که به عاشورا اهانت کردند آشتی نمی‌ کند . حضورتوام با بصیرت  مردم ایران در صحنه ، پیام  روشنی  دارد .

همان گونه که در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب  اشاره شد ،  حضور ملت ایران ، پاسخی به تهدید ها است  و مردم ایران در جایی که پای اسلام ، ایران و استقلال در میان است ، با همه وجود می ایستد .