اسد 18, 1395 08:56 Asia/Kabul
  •  دیدار ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان با روحانی

رییس جمهوری سلامی ایران گفت: ایرانی ها باید معرف مهربانی و خدمت به همه انسان‌ها باشند، مگر اینکه کسی بخواهد به منافع و تمامیت ارضی ملت ایران، خدشه‌ای وارد نماید.

 ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان با "حسن روحانی"، رئیس جمهوری اسلامی ایران در باکو دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" یکشنبه شب و در دیدار با ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه "ایرانی هر کجا هست، سفیر فرهنگ دینی و ملی است"، از نهایی شدن خط ترانزیتی شمال به جنوب با مشارکت ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

روحانی افزود: ایرانی ها باید معرف مهربانی و خدمت به همه انسان‌ها باشند، مگر اینکه کسی بخواهد به منافع و تمامیت ارضی ملت ایران، خدشه‌ای وارد نماید.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران با اکثر همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را بسیار خوب، حسنه و صمیمانه توصیف کرد و ادامه داد: همه نمایندگان نهادها و ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران، تجار، گردشگران و دانشجویان نقش تأثیرگذاری در حسن روابط ایران با جمهوری آذربایجان دارند و این روابط خوب به نفع امنیت، ثبات و توسعه دو کشور است.

روحانی با اشاره به ویژگی و امتیاز جمهوری آذربایجان نسبت به سایر همسایگان ایران از لحاظ دینی، مذهبی و تاریخی مشترک تأکید کرد: باید از این فرصت برای تأمین منافع دو دولت و ملت به خوبی بهره برد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تهران، سیاست برد – برد را نه تنها در مذاکرات هسته‌ای بلکه در روابط خود با سایر کشورها بکار گرفته است.

روحانی تاکید کرد: تهران به جز کشورها و قدرت‌هایی که قصد مخاصمه با جمهوری اسلامی ایران دارند، خواهان برقراری روابط حسنه با تمامی کشورهای دنیا است.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین به جایگاه ژئوپلیتیکی و نقش ایران در ارتباط شرق به غرب و شمال و جنوب، اشاره کرد و گفت: باید با توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه و منطقه از نعمت جاذبه‌های تاریخی و توریستی ایران به خوبی بهره برد.

روحانی با بیان اینکه خط ترانزیتی شمال به جنوب با مشارکت ایران و جمهوری آذربایجان نهایی می شود، ادامه داد: تصمیم اصلی در این سفر، مشارکت در خط ترانزیتی شمال – جنوب و اتصال راه‌آهن آستارا به رشت (شمال ایران) بوده که دو کشور با مشارکت یکدیگر و به صورت سرمایه‌گذاری مشترک اقدام خواهند کرد.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجلاس روز دو شنبه و سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه، تاکید کرد: این اجلاس تامین کننده منافع سه کشور و منطقه خواهد بود.

 

کلیدواژه