حوت 01, 1395 13:31 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به حکم مغرضانه دادگاه کانادایی

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: حکم اخیر دادگاه «انتاریو» کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران مغایر با اصول بدیهی حقوق بین الملل در خصوص مصونیت قضایی دولت ها و اموال آنها بوده و غیر قابل قبول است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در واکنش به حکم اخیر دادگاه «انتاریو» کانادا علیه ایران تصریح کرد: متأسفانه قاضی کانادایی بدون توجه به مقررات بین المللی و اصل برابری دولتها اقدام به صدور این حکم کرده که این حکم از نظر ایران مردود است.

قاسمی همچنین گفت: ایران پیش از این مراتب اعتراض رسمی خود را در این زمینه از طریق مجاری ذیربط به دولت کانادا اعلام کرده و حق ایران برای پیگیری اقدامات سیاسی و حقوقی در این زمینه محفوظ است.

قاضی دادگاه «انتاریو» کانادا روز شنبه در اقدامی مغرضانه ایران را به پرداخت 300 هزار دلار برای جبران هزینه‌های قضایی گروهی از شاکیان که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده‌اند، محکوم کرد.

ادعای بی اساس دادگاه کانادایی در حالی است که ایران خود از قربانیان بزرگ تروریسم در جهان بوده و اکنون نیز در صف مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه قرار دارد.

 

کلیدواژه