حوت 02, 1395 08:16 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران از تهدیدات نمی هراسد

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه پس از سخنرانی در پنجاه و سومین اجلاس امنیتی مونیخ آلمان، در جلسه پرسش و پاسخ خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تهدیدات نمی‌هراسد اما احترام متقابل را با ارزش می‌داند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد جواد ظریف» با اشاره به این که برخی کشورها سعی کردند جمهوری اسلامی ایران را با تهدید و تحریم در طی سالیان گذشته آزمایش کنند، تصریح کرد: پیش از اعمال تحریم‌های ظالمانه، تعداد سانتریفیوژهای ایران کمتر از 200 عدد بود اما زمانی که آمریکا  پای میز مذاکره آمد، جمهوری اسلامی ایران بیست هزار سانتریفیوژ داشت که این امر نشان دهنده آن است که ایران به تهدیدات و تحریم‌ها پاسخ خوبی نمی دهد.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‎ای نبود و نیست تصریح کرد: طرف‌های غیرعضو ان پی تی، خود بزرگترین تهدید هسته‌ای علیه جامعه بین المللی هستند اما با گستاخی از تهدید هسته‌ای ایران سخن می‌گویند در حالی که تمام ساز و کارها برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

ظریف همچنین با بیان این که دین اسلام دین برادری است و جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار گفتگو با دیگر کشورهای منطقه برای حل بحران ها بوده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال همکاری با کشورهای همسایه است تا به خشونت‌ها در منطقه پایان دهد.

کنفرانس امنیتی مونیخ روز یکشنبه به کار خود پایان داد و وزیر امور خارجه ایران یکی از شرکت‌کنندگان اصلی در این کنفرانس بود.

در اجلاس امنیتی مونیخ موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده ناتو، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرائی، مسائل منطقه ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، بحران سوریه و اوکراین در قالب جلسات عمومی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

کلیدواژه