حوت 03, 1395 12:29 Asia/Kabul
  • لاریجانی: مردم مظلوم فلسطین باید مورد حمایت جدی قرار گیرند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران خاطر نشان کرد ، مردم مظلوم فلسطین سرآمد مظلومیت در میان مردم جهان هستند و باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

علی لاریجانی، روز سه شنبه در آغاز ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران با قدردانی از حضور مقامات و شخصیت های سیاسی جهان در این کنفرانس، گفت ، در شرایطی قرار داریم که مردم مظلوم فلسطین در مظلومیت مضاعف قرار گرفته و رژیم صهیونیستی فشار بر این مردم مظلوم را افزایش داده است.

لاریجانی افزود: اسرائیل بی تفاوت به قوانین بین المللی و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، شهرک سازی های خود را افزایش داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: اسرائیل با رخنه در برخی کشورهای اسلامی به دنبال فراموشی مساله فلسطین و جابه جا کردن دشمن اصلی با دشمن فرعی است.

ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقامات و شخصیت های سیاسی 80 کشور جهان در تهران روز سه شنبه آغاز به کار کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو ورود به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران به منظور حضور در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، به یادمان شهدای انتفاضه ادای احترام کردند.

در مراسم امروز بیش از 80 هیات و 700 میهمان خارجی به مدت دو روز مهمان مجلس شورای اسلامی ایران خواهند بود و روز پنج شنبه نیز نشستی با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.

گفتنی است پنج اجلاس در سال‌های 70 ،‌80 ، 85، 87 و 90 خورشیدی و پس از تصویب قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در 19 اردیبهشت سال 69 خورشیدی در تهران برگزار شده و امسال ششمین کنفرانس برگزار می شود.

 

کلیدواژه