حوت 03, 1395 13:42 Asia/Kabul
  • مسئله فلسطین از دید گاه رهبر انقلاب

مسئله فلسطین ؛ محور وحدت همه مسلمانان است .  ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین صبح روز سه شنبه با بیانات حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب که به  تببین مسایل راهبردی و اساسی در موضوع فلسطین اختصاص داشت آغاز به کار کرد  .

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیاناتشان در خصوص مسئله فلسطین  ، هدف فتنه‌ها و جنگهای داخلیِ تحمیلی در منطقه را کمرنگ‌شدن حمایت از آرمان مقدس آزادی قدس خواندند و با تأکید بر لزوم پرهیز گروههای مقاومت فلسطینی از ورود به اختلافات قومی و مذهبی و اختلافات داخلی کشورها خاطرنشان کردند؛ همه جریان‌های اسلامی و ملی، موظفند در خدمت آرمان فلسطین قرار گیرند .

ایشان افزودند: آنانی‌که رژیم صهیونیستی را در این منطقه به وجود آوردند تا از طریق تحمیل یک درگیری طولانی مدت، مانع از ثبات و استقرار و پیشرفت منطقه شوند، اینک نیز در پس فتنه‌های موجود قرار دارند.
رهبر انقلاب اسلامی فتنه‌های موجود در منطقه را موجب هدر رفتن توانمندی‌های ملت‌ها در درگیری‌های بیهوده و ایجاد فرصت برای قدرت‌گیری هرچه بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی دانستند و افزودند: در این میان، شاهد تلاش خیرخواهان و عقلا و حکمای امت اسلامی هستیم که دلسوزانه در پی حل این اختلافات هستند اما متأسفانه توطئه‌های پیچیده دشمن، توانسته است با بهره‌گیری از غفلت برخی دولت‌ها، جنگهای داخلی را بر ملتها تحمیل کند و آنها را به جان یکدیگر بیندازد و تلاش این خیرخواهان امت اسلامی را کم اثر کند.

موضوع  فلسطین بی شک در میان همه موضوعات مشترک امت اسلامی، مهمترین مسئله است و این اهمیت دلایل متعددی دارد . دلیل اول مسئله غصب یک کشور و آواره کردن یک ملت از سرزمین خود است  که تحت هیچ قاعده و منشور بین المللی نمی توان از ان عبور کرد و یا آنرا به بایگانی تاریخ سپرد . دلیل دوم ؛ عمق فاجعه ضد بشری و ظلمی تاریخی است که بر ملت فلسطین  تحمیل شده است .  دلیل سوم ، تلاش برای تخریب و نابودی قبله اول مسلمانان است    .
رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین در حساسترین نقطه جهان اسلام، به پایگاه نظامی، امنیتی و سیاسی دولتهای استکباری برای مقابله با اسلام و مسلمانان تبدیل شده است و این واقعیت  که اسراییل به سرچشمه تروریسم و خاستگاه نا امنی و تهدید در منطقه و جهان تبدیل شده است را نیز می بایست  دلیل دیگری بر ضروررت توجه به  مسئله فلسطین دانست . 
صهیونیسم با  همکاری استعمارگرانی همچون انگلیس و زیر چتر حمایت نظامی و مالی امریکا با غصب سرزمین فلسطین به عنوان  جای پایی برای گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان، تبدیل شده است .بی تردید خطری که امروز متوجه جهان اسلام و بخصوص مسئله فلسطین است ؛ غافل شدن از تهدید های رژیم صهیونیستی در منطقه است . بی تردید رنج بی پایان میلیونها آواره فلسطینی، و تلاش برای نابودی بخش مهمی از هویت تاریخی و اسلامی ازجهان اسلام  ؛  یاد اور این واقعیت است که هر روز که بر عمر این رژیم اشغالگر افزوده شود ؛ صدمات و آسیبها و آفات این رژیم عمیقتر و گسترده تر می شود .

اگر چه ملت فلسطین با مقاومت بی بدیل خود و جریان انتفاضه ؛ ایستادگی و از خود گذشتگی را به ظهور و ثبوت رسانده است اما این بدان معنا نیست که جهان اسلام تکلیفی بر دوش ندارد . در این برهه حساس ،مسئله فلسطین و انتفاضه قدس آغاز فصلی تعیین کننده در سرنوشت امت اسلامی بشمار می رود، و حمایت از ان می تواند به ایجاد مجموعه ای مقتدر، پیشرفته و منسجم اسلامی منتهی شود و به نقطه پایانی بر دوران اشغالگری و ظلم تاریخی بر ملت فلسطین  بگذارد.مسئله فلسطین امروز اهمیت و فوریت مضاعف یافته و ملت فلسطین حق دارد در این اوضاع، انتظار بیشتری از کشورهای اسلامی داشته باشدامروز سرنوشت فلسطین در گرو انجام این وظیفه تاریخی و مسوولیت دینی همه مسلمانان است . جهان اسلام باید یکبار و برای همیشه نشان دهد که اراده ای جدی برای حمایت از فلسطین دارد . تاریخ در اینده نه چندان دور در باره  این تکلیف بزرگ انسانی و اسلامی  قضاوت  خواهد کرد و نشان خواهد داد  که  جریان های سازشگر و دولت هایی که به نام دولت اسلامی در کنار اسراییل قرار گرفته اند و شریک و هم پیمان جنایاتش هستند نمی توانند شعله های انتفاضه و  مقاومت را خاموش کنند و ملت فلسطین را به پذیرش مشروعیت رژیم جعلی صهیونیست واراد سازند .

آنگونه که حضرت آیت الله خامنه‌ای  در فرازی از بیاناتشان تاکید کردند؛  یکی از دستاوردهای کنفرانس حمایت از انتفاضه مطرح کردن اولویت نخست جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان یعنی موضوع فلسطین و ایجاد فضای همدلی برای تحقق هدف والای حمایت از مردم فلسطین و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جویانه‌ است وهرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود ؛ چراکه  این مسأله در جهان امروز از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه با هر سلیقه و روشی، می‌توانند در یک هدف، یعنی فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی آن گرد هم آیند.