حوت 03, 1395 14:54 Asia/Kabul
  • رئیس مجلس لبنان : قدردان جمهوری اسلامی ایران هستیم

رئیس مجلس لبنان خاطر نشان کرد: کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، فرصتی دوباره برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از لبنان و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «نبیه بری» روز سه شنبه در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران از مثلث طلایی ارتش، ملت و مقاومت در لبنان حمایت کرد تا بخش های مهمی از این کشور آزاد و رژیم صهیونیستی مجبور شود قطعنامه 1701 شورای امنیت (قطعنامه پایان جنگ سی و سه روزه) را اجرا کند.

«نبیه بری» همچنین خاطر نشان کرد: مقاومت لبنان نمونه ای بارز از شکستن حالت هراس از اسرائیل و شکست دادن ارتش آن است.

 رئیس مجلس لبنان گفت: کشورهای اسلامی در پاسخ به حمایت آمریکا از انتقال سفارتخانه‌ کشورهای دارای مناسبات با رژیم اسرائیل به قدس، سفارتخانه‌های خود در واشنگتن را تعطیل کنند.

 «نبیه بری»  با بیان این که آمریکا با تمام توان از  شهرک‌سازی‌های غیر قانونی رژیم‌صهیونیستی حمایت می‌کند، تصریح کرد: فشارهایی که به مردم مظلوم  فلسطین وارد می‌شود تنها برای قرار دادن سه راه خودکشی، تسلیم یا فرار در مقابل آنها است.

رئیس مجلس لبنان همچنین با تاکید بر این که باید اجماعی میان کشورهای اسلامی در قبال مساله فلسطین ایجاد شود، تصریح کرد: خاموش شدن آتش در خاورمیانه از فلسطین شروع و خاتمه می‌یابد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا  به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل وعده داده سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال خواهد داد که با واکنش قاطع گروه‌های فلسطینی و برخی کشورها مواجه شده است.

یکی از ترفندهای رژیم صهیونیستی برای بسط سلطه‌گری‌اش در بیت المقدس، تلاش برای انتقال سفارتخانه کشورهایی است که با این رژیم دارای مناسبات هستند.

اما اکثر این کشورها از بیم واکنش افکار عمومی تاکنون از این اقدام امتناع کرده‌اند و پیشقدم شدن وحمایت آمریکا در این زمینه، نشان دهنده توجه واشنگتن به رژیم اسرائیل در سایه اشغالگری و جنایت‌های روز افزون این رژیم است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل خوانده بود.

ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مقامات و شخصیت های سیاسی 80 کشور جهان صبح سه شنبه در تهران آغاز به کار کرد.

بیش از 80 هیات و 700 میهمان خارجی در این کنفرانس دو روزه حضور دارند.

روز پنج شنبه نیز نشستی با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.

 

کلیدواژه