حوت 03, 1395 19:15 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: امنیت ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی از گسترش همکاری‌های دو کشور استقبال کردند.

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع ایران روز سه‌شنبه در دیدار "سرتاج عزیز" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در تهران، با اشاره به اشتراک‌های فراوان فرهنگی، تاریخی، دینی و مرزهای طولانی دو کشور تصریح کرد: امنیت ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است و به همین دلیل ایران هیچ محدودیتی برای گسترش همکاری نظامی و دفاعی با پاکستان ندارد.

سردار سرتیپ دهقان با اشاره به ضرورت همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم و مقابله با اقدامات تفرقه افکنانه، همکاری‌های مشترک ایران و پاکستان در این زمینه را مهم دانست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین درباره بحران تروریسم در منطقه گفت: وقایع موجود در سوریه، عراق، یمن و افغانستان راه حل نظامی ندارد.

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی نیز در دیدار با وزیر دفاع ایران، اشتراک‌های فراوان دو کشور را زمینه مناسبی برای روابط خوب ایران و پاکستان دانست.

سرتاج عزیز حسن‌همجواری و گسترش روابط با ایران را از اصول سیاست خارجی پاکستان دانست و ابراز امیدواری کرد: در حوزه دفاعی نیز با تبادل هیات‌های نظامی و تعامل نیروهای مسلح دو کشور این مناسبات بیش از پیش تقویت شود.

سرتاج عزیز همچنین بر عزم پاکستان در مبارزه با تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش تأکید کرد. 

«سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی با هدف گسترش همکاری‌ها به ویژه دفاعی با جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است. 

 

کلیدواژه