حوت 04, 1395 08:41 Asia/Kabul
  • قاسمی : اراده ایران گسترش تعاملات با کشورهای حوزه خلیج فارس است

سخنگوی وزارت خارجه ایران، سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان و کویت را نشانه حسن نیت تهران و بیانگر علاقمندی کشورهای منطقه برای داشتن روابطی مطلوب و متوازن با ایران اعلام کرد.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، تصریح کرد: سفر هفته گذشته رئیس جمهوری ایران( 27 فوریه 2017 ) به دو کشور عمان و کویت نشانگر اراده ایران برای گسترش ارتباط با همسایگان جنوبی خود و اعتقاد به ضرورت تعامل و گفتگو در نظام بین الملل است.

قاسمی افزود: ایران همواره به دنبال تعاملاتی سازنده و منطقی با تمامی همسایگان خود بوده و به شرط آنکه این کشورها نیز علاقمندی لازم و جدیت از خود نشان دهند.

وی در خصوص سخنان تکراری و اخیر ضد ایرانی وزیر امور خارجه عربستان هم گفت: عربستان سعودی دچار خطاهای استراتژیک و وحشت بیهوده از ایران و ایران هراسی شده است و تکرار اتهامات واهی باید متوقف شود.

قاسمی افزود: متاسفانه نگاه برخی از همسایگان همواره مبتنی بر ایران ستیزی با اتکا به قدرت های خارجی در حل معادلات منطقه ای بوده اما ایران معتقد است مداخلات خارجی در منطقه بیشترین آسیب را به روابط کشورها و تعاملات آنها وارد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ابرازامیدواری کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس با درک شرایط کنونی و گسترش خطر تروریسم تکفیری به این باور برسند که منافع همه کشورهای این حوزه به هم پیوند خورده و هیچ کشوری را نمی توان از ایفای نقش در تحولات منطقه حذف کرد.

 

کلیدواژه