قدردانی سفیر فلسطین در تهران از مواضع ایران در قبال انتفاضه
(last modified 1395-12-05T12:24:35+00:00 )
حوت 05, 1395 16:54 Asia/Kabul
  • قدردانی سفیر فلسطین در تهران از مواضع ایران در قبال انتفاضه

سفیر فلسطین در ایران با اشاره به اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران گفت: با نمایش مظلومیت و حقانیت مردم فلسطین برای جهانیان در این کنفرانس، توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی علیه فلسطین افشا شد.

«صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در تهران چهارشنبه‌شب در حاشیه برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران در گفت وگو با ایرنا؛ از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد روابط مستحکم میان کشورهای اسلامی برای توجه بیشتر به مساله فلسطین قدردانی کرد.

الزواوی، توطئه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، توسعه شهرک سازی‌ها و اشغال بیشتر اراضی فلسطینیان و منع پخش اذان در سرزمین‌های اشغالی را طرح آمریکایی - صهیونیستی دانست و گفت: دشمنی آمریکا به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و صهیونیست‌ها با مسلمانان هر روز آشکارتر می‌شود.

الزواوی، تاثیر وحدت فلسطینی‌ها در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس را مهم ارزیابی کرد و برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران را فرصتی برای حل اختلافات آنها دانست.

سفیر فلسطین در تهران همچنین انتفاضه سوم مردم فلسطین را شکست دیگری برای رژیم غاصب صهیونیستی دانست و بر ادامه راه شهیدان تا رسیدن به هدف نهایی تاکید کرد.

ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین روز سه شنبه با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مقامات و شخصیت های سیاسی 80 کشور در تهران آغاز به کار کرد و عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

 

کلیدواژه