حوت 06, 1395 14:44 Asia/Kabul
  • خطیب نمازجمعه تهران : موضوع فلسطین ، اولویت ایران و جهان اسلام است

خطیب نماز جمعه تهران گفت ، موضوع فلسطین در صدر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و اولویت جهان اسلام است.

"آیت الله محمد علی موحدی کرمانی" در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران اشاره کرد و افزود: همانطور که در دین اسلام  بر حرام بودن تسلط  کفار بر مسلمانان و سرزمین های اسلامی تاکید شده ، موضوع حمایت از مردم فلسطین و مقابله با تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی در صدر سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

موحدی کرمانی با بیان اینکه منافع ملی ایران با موضوع فلسطین در منطقه گره خورده است ، تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و کشتار ،آوارگی و اخراج فلسطینیان از سرزمین هایشان هرگز فراموش نخواهد شد.  

وی به طرح تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین های فلسطینی اشاره کرد و گفت: ایجاد سرزمین یهودی - صهیونیستی با هدف هویت دادن به جمعی نامشروع ، از سوی انگلیس طراحی شد و سپس آمریکا و برخی از کشورهای غربی از این طرح حمایت کردند.

امام جمعه موقت تهران هدف تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی را در منطقه حساس خاورمیانه ، تضعیف کشورها و حکومت های اسلامی منطقه دانست و گفت: آمریکا و انگلیس با همراهی برخی از کشورهای غربی با هدف تسلط بر منابع طبیعی و انرژی منطقه، رژیم صهیونیستی را همانند یک غده سرطانی در دل کشورهای اسلامی خاورمیانه ایجاد کردند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ایران هراسی، اسلام هراسی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در اروپا ، نتیجه نفوذ لابی صهیونیستی در غرب و آمریکا است.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مقاومت فلسطین با وجود فشارهای برخی از کشورهای غربی و عربی منطقه با تمام وجود در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاده است و بزودی این رژیم اشغالگر و حامیانش مغلوب و مرعوب نیروهای مقاومت اسلامی خواهند شد. 

 

کلیدواژه