گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی و تایید پایبندی ایران به برجام
(last modified 1395-12-07T04:06:54+00:00 )
حوت 07, 1395 08:36 Asia/Kabul
  • گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی و تایید پایبندی ایران به برجام

نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین گفت ، اولین گزارش "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2017 بار دیگر تایید کرد ، تمام فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب برجام است.

به گزارش ایرنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بوده است و تا 30 دلو 1395 حجم اورانیوم ایران با درصد غنای 3.67 درصد، 101.7 کیلوگرم بوده که این میزان تنها یک‌ سوم از میزان اورانیوم غنی‌شده‌ ای است که ایران بر اساس برجام مجاز به داشتن آن است.

بر اساس توافق برجام، ایران مجاز به در اختیار داشتن 300 کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای 3.67 درصد بوده است.

"رضا نجفی" نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین با بیان اینکه این گزارش تاحدودی مشابه گزارش قبلی آژانس بین المللی انرژی اتمی است، تصریح کرد: مهمترین تحول ذکر شده در این گزارش، تزریق گاز به سانتریفیوژ آی آر 8 (IR8) است که ادامه فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای ایران را طبق برنامه دراز مدت اعلام شده از سوی ایران تایید می کند.

نجفی افزود: اشاره به سندهای مصوب کمیسیون مشترک و اجرای آنها، تکمیل اقدامات فردو ، راستی آزمایی از محموله آب سنگین ارسال شده ایران به خریداران خارجی، ورود اولین محموله پنج کیلوگرمی از اورانیوم 20 درصد غنی شده برای استفاده در راکتور تهران و پذیرش بازرسان جدید نیز در این گزارش ذکر شده است.