حوت 07, 1395 17:59 Asia/Kabul
  •  نقش اساسی ایران در زمینه پیشگیری و درمان بیماری سل در جهان

رئیس کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی(بیماریهای ریوی) گفت: ایران نقش اساسی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری سل در جهان دارد.

به گزارش ایرنا؛ «علی اکبر ولایتی» رئیس کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی روز شنبه در حاشیه این گنگره در اصفهان(مرکز ایران) اظهار کرد: ایران تجربه های خوبی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری سل دارد و از مراجع مرکزی و قابل قبول برای سازمان جهانی بهداشت است.

رئیس کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به سل در قاره های آسیا و آفریقا شناسایی می شود افزود: به همین دلیل ضرورت دارد که پژوهش های زیادی دراین رابطه در سطح قاره های آسیا و آفریقا انجام شود.

ولایتی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی مایکوباکتریولوژی تصریح کرد: این گردهمایی ازظرفیت علمی بالایی برخوردار و در سطح جهان شناخته شده است.

دومین کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی (بیماریهای ریوی) با حضور حدود 120 شخصیت علمی بین المللی از 42 کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی از امروز(شنبه) در اصفهان آغاز شد و تا سه شنبه ادامه خواهد یافت.

 

کلیدواژه