حوت 09, 1395 15:36 Asia/Kabul
  • غیبت معنادار کارگردان ایرانی در مراسم دریافت اسکار

نمایندگان "اصغر فرهادی" کارگردان برنده جایزه اسکار، عدم حضور فرهادی در مراسم دریافت این جایزه را نشانگر اعتراض وی به سیاست های نژاد پرستانه آمریکا دانستند.

به گزارش ایرنا، "انوشه انصاری"، نماینده «اصغر فرهادی»، کارگردان ایرانی فیلم فروشنده و نخستین فضانورد زن ایرانی درمورد پیام غیبت فرهادی درمراسم دریافت جایزه اسکار گفت، فرهادی با این اقدام قصد داشت با کسانی که به علت ممنوعیت مسافرتی نمی توانند با دوستان و اعضای خانواده خود در آمریکا دیدار کنند ابراز همبستگی نماید. 

"فیروز نادری"،نماینده دیگر فرهادی و از مدیران پیشین سازمان فضایی آمریکا (ناسا) نیز در خصوص غیبت فرهادی درمراسم دریافت جایزه اسکار افزود، هنگامی که بخواهید بر سر اصول خود باشید مجبورید که تصمیم های دشواری بگیرید و فرهادی نیزهمین کار را انجام داد.

در هشتاد و نهمین مراسم اعطای جوایز اسکار ، فیلم "فروشنده" اثر کارگردان ایرانی ، اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی شد.

فرهادی برای دومین بار جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد .

اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این مراسم که روز دوشنبه برگزار شد، شرکت نکردند و انوشه انصاری و فیروز نادری به نمایندگی از آنها در اسکار حضور یافتند.

کلیدواژه