حوت 09, 1395 16:15 Asia/Kabul
  • ظریف: غرب در قبال مبارزه با مواد مخدر مسوولیت‌پذیر باشد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: غرب باید مسوولیت و هزینه بیشتری در قبال امنیتی که به واسطه مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر به دست می‌آورد، تقبل کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در دیدار "یوری فدوتوف" Yury Fedotov معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد در تهران، افزود: ناکامی غرب در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر مساله مهمی است اما نباید موضوع مبارزه با مواد مخدر سیاست‌زده شود.

ظریف به هزینه‌های فراوانی که ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تقبل می‌کند، اشاره کرد و گفت: جوانان ایرانی در این راه جان خود را از دست می‌دهند و هزینه‌های فراوان انسانی و اجتماعی ایران بیشتر از هزینه‌های دیگر کشورها است.

ظریف همچنین آمادگی ایران را برای هر گونه همکاری با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد اعلام کرد.

«یوری فدوتوف» مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد هم در دیدار با ظریف گفت: حدود 75 درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می‌شود و سازمان ملل از نقش برجسته ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر قدردانی می‌کند.

یوری فدوتوف تصریح کرد: سازمان ملل متحد نیازمند کمک و همکاری بیشتری با ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین کمک به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان را برای مقابله با جرایم مواد مخدر و پولشویی ضروری خواند.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد برای شرکت در کنفرانس بین المللی بررسی روند قاچاق مواد مخدر از مسیر بالکان و مقابله با قاچاق و جرایم سازمان یافته به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه