شمخانی: نقش حمایتی عربستان از تروریست‌ها قابل گذشت نیست
(last modified 1395-12-09T15:05:52+00:00 )
حوت 09, 1395 19:35 Asia/Kabul
  • شمخانی: نقش حمایتی عربستان از تروریست‌ها قابل گذشت نیست

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران گفت: نقش عربستان سعودی در ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی شکست خورده در منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت.

«علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه در تهران به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی نقشی مهم در ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی شکست خورده در عراق و خسارت‌های جبران ناپذیر به کشورهای منطقه به ویژه در عراق و سوریه داشته است. 

شمخانی درباره سفر وزیر خارجه عربستان به عراق افزود: ایران هرگونه تلاش کشورهای حامی گروه‌های تروریستی به ویژه عربستان سعودی برای بازگشت از سیاست‌های مخرب گذشته و جبران اشتباهات را مثبت می‌داند اما هنوز هیچ تغییر رفتار واقعی از عربستان مشاهده نشده است.

شمخانی با بیان این که تروریست‌ها در خاستگاه پرورش و آموزش خود می‌توانند انفجار و اقدام تروریستی انجام دهند، تصریح کرد: وجود دستگاه امنیتی هوشیار و شهروندان آگاه و بصیر مانع از رشد، حضور و فعالیت عناصر تروریستی در ایران  شده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران مراکز آموزشی برخی کشورهای منطقه را کارخانه‌های تولید تروریست تکفیری دانست و افزود: تروریست‌هایی که اکنون به معظلی امنیتی برای جهان بدل شده‌اند، شهروندان و دانش آموختگان مراکز آموزشی همین کشورها هستند.

علی شمخانی همچنین قرائت انحرافی از دین اسلام، نارضایتی اجتماعی، فقدان انسجام سیاسی و ناکارآمدی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشورهای مهد تروریست‌پرور را تفاوت‌های معنی‌دار آنان با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

 

کلیدواژه