تاکید روحانی به اهمیت ارتباط با همسایگان برای ایران
(last modified 1395-12-10T10:37:41+00:00 )
حوت 10, 1395 15:07 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی به اهمیت ارتباط با همسایگان برای ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو) گفت: ارتباط با همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع ریاست جمهوری؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(سه شنبه) در فرودگاه زاهدان(جنوب شرق ایران) و پیش از عزیمت به پاکستان برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌ اقتصادی(اکو) اظهار کرد: اکثر اعضای سازمان اکو همسایگان ایران هستند و تقویت همکاری‌های فی مابین برای آینده منطقه نیز بسیار اهمیت دارد.

روحانی با بیان اینکه توسعه ایران نیازمند همکاری با سایر کشورها بخصوص کشورهای همسایه است، افزود: در حاشیه اجلاس اکو ملاقات‌های دوجانبه‌ای هم با برخی سران کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد شد.

وی افزود: امروز شرایط منطقه بسیار حساس و در سال‌های اخیر به مشکلاتی از جمله تروریسم مبتلا شده است  لذا در این اجلاس علاوه بر همکاری‌های اقتصادی ، مسایل امنیتی و منطقه‌ای نیز با سران سازمان اکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در اجلاس سران اکو درباره توسعه این سازمان و راههای تقویت همکاری‌های اقتصادی و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

روحانی روز سه شنبه ، زاهدان را به مقصد اسلام آباد پاکستان ترک کرد.

اسلام‌آباد روز چهارشنبه میزبان سیزدهمین اجلاس سران اکو خواهد بود.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هستند.

 

کلیدواژه