امیرعبداللهیان: ایران از دولت و ملت افغانستان حمایت می‌کند
(last modified Tue, 28 Feb 2017 13:32:01 GMT )
حوت 10, 1395 18:02 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: ایران از دولت و ملت افغانستان حمایت می‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: ایران امنیت و پیشرفت افغانستان را امنیت منطقه و خود می‌داند و از هرگونه حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت افغانستان دریغ نخواهد کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار «حق پال محمد آجان» رئیس هیات شرکت کننده افغانستان در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار کرد: ملت ایران و افغانستان دارای اشتراک‌های فراوانی هستند و تقویت، همدلی و همکاری دو کشور به نفع منطقه نیز خواهد بود.

امیرعبداللهیان با بیان این که ظلمی که تروریسم در قبال ملت افغانستان می‌کند، فراموش شدنی نیست، افزود: آمریکا قرار بود با تروریسم در افغانستان مبارزه کند و امنیت را برای منطقه به ارمغان آورد اما نتیجه اشغال نظامی افغانستان، ناامنی بیشتر در این کشور، منطقه و رشد فزاینده تروریسم بوده است.

«حق پال محمد آجان» نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در تهران گفت: ایران برای افغانستان دارای جایگاه ویژه منطقه‌ای است.

محمد آجان با بیان اینکه همکاری‌های تهران و کابل می‌تواند در حل بحران افغانستان نقش مهمی داشته باشد ابراز امیدواری کرد: سطح روابط ایران و افغانستان در سطوح مختلف بیش از پیش افزایش یابد.

ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین 3 و 4 حوت 1395 با حضور هیات‌هایی از 80 کشور جهان در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه