تاکید رئیسان جمهوری ایران و ترکیه بر گسترش روابط دوجانبه
(last modified 1395-12-11T12:22:29+00:00 )
حوت 11, 1395 16:52 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسان جمهوری ایران و ترکیه بر گسترش روابط دوجانبه

رئیسان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در اسلام آباد با یکدیگر دیدار و در خصوص مهم ترین موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه ای گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا،" حسن روحانی" و "رجب طیب اردوغان" رئیسان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روز چهارشنبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در اسلام آباد پایتخت پاکستان، ضمن تاکید بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در حوزه های گوناگون، خواستار توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور شدند.

روحانی و اردوغان در این دیدار همچنین درباره مهم ترین مسائل مختلف منطقه ای و جهان از جمله مبارزه با تروریسم و مسائل مربوط به تحولات خاورمیانه گفتگو کردند .

رئیس جمهوری ایران روز گذشته (سه شنبه ) برای شرکت در سیزدهمین اجلاس سران اکو وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و صبح امروز چهارشنبه با حضور در این اجلاس در سخنرانی خود بر ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری میان اعضای اکو و انجام اصلاحاتی در این سازمان منطقه ای تاکید کرد.

سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) روز چهارشنبه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

مهم ترین محورهای بیانیه پایانی سیزدهمین اجلاس سران اکو تاکید بر امنیت منطقه ای و مبارزه با تروریسم، مخالفت با اتخاذ سیاست های مهاجرتی از سوی برخی کشورها، مخالفت با اعمال تحریم های یکجانبه علیه کشورها از سوی برخی دولت ها و همچنین تاکید بر تقویت همکاری های تجاری میان کشورهای عضو اکو بود.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هستند.

 

کلیدواژه