اسد 19, 1395 09:38 Asia/Kabul
  • صالحی: مشکل غربی ها با انقلاب ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مشکل غربی ها با تسلیحات، اقتصاد، فنآوری، تجارت یا حتی علم ما نیست بلکه مشکل غربی ها با ملت ایران، نگرانی از انتشار پیام انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر صالحی روز دوشنبه در دومین مراسم کانون حرفه ای رسانه گفت: ما با انقلابمان جهان بینی، فلسفه سیاسی، زندگی و شیوه حکمرانی جدیدی را به دنیا ارائه کردیم و 37 سال گذشته نشان داد که این فلسفه جدید می تواند کارآمد باشد و در برابر توفان ها مقاومت کند و بایستد.

صالحی گفت: آمریکا تکلیفش را با رقبای بالقوه اش روشن کرده است در حالی که می بیند یک کشور در برابرش ایستاده است و این چالشی سیاسی است که در خلأ ایجاد نمی شود و نیازمند تولید محتوا و اندیشه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تقدیر از رسانه ملی به ویژه شبکه های خبری پرس تی وی،‌ العالم و هیسپان تی وی افزود: رسانه ملی با امکانات محدود در مقایسه با شبکه های خارجی بسیار خوب درخشیده است اما اقدامات صورت گرفته کم است و صدای ما باید رساتر در جهان شنیده شود.

صالحی تأکید کرد: در این زمینه نیاز به شتاب جدی تری داریم و آمریکا هم نگران این است که محتوای تولیدات جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد.

صالحی با بیان اینکه با اجرای برجام غنی سازی و تولید آب سنگین در ایران همچنان حفظ شده است، افزود: موضوع مازاد آب سنگین تولیدی ایران هم در حال حاضر در دستور کار فروش است و صنعت هسته ای هم در حال فعالیت خوبی قرار دارد؛ بنابراین منتقدین منصف باشند و به مصالح ملی فکر کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با این حال گفت: بانک های بزرگ اروپایی با فشار آمریکا فعلاً‌ با ما کار نمی کنند.

کلیدواژه