عراقچی: ترامپ چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد
(last modified 1395-12-14T09:50:28+00:00 )
حوت 14, 1395 14:20 Asia/Kabul
  • عراقچی: ترامپ چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با کنار گذاشتن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کشورش را متحمل ضرر و زیان خواهد کرد.

«عباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در کنفرانس ملی «برجام و اقتصاد مقاومتی» در تهران افزود: دونالد ترامپ در حال ارزیابی برجام است و تا اواسط ماه مه 2017 باید تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند و تا آن زمان مشخص می‌شود که سیاست دولت جدید آمریکا چیست.

عباس عراقچی تصریح کرد: در شرایط کنونی اجماع ضد رئیس جمهوری آمریکا است لذا دونالد ترامپ چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد و اگر بخواهد برجام را پاره کند هزینه‌های آن به خودش تحمیل می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره نقش برجام در بخش انرژی، از مذاکره برای امضای 80 میلیارد دلار قرارداد نفتی در ایران خبر داد و خاطر نشان کرد: ایران در یک سال گذشته میزان تولید و صادرات نفت خود را به حالت قبل از اعمال تحریم‌ها بازگردانده است.

کنفرانس ملی برجام و اقتصاد مقاومتی با هدف بررسی دستاوردهای برجام و فرصت‌های پیش رو در افق اقتصاد مقاومتی از بیست و هشتم فوریه ماه گذشته آغاز شده است و تا  هشتم ماه مارس جاری ادامه دارد.

 

کلیدواژه