حوت 15, 1395 15:27 Asia/Kabul
  • آغاز هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 در ایران

هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 فردا در مرکز ولایت خراسان رضوی، /شمال شرق ایران/ آغاز میشود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر عزیزی رییس شبکه آسیایی جوامع ایمن ایران گفت : این اجلاس در راستای انتخاب شهرمقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از فردا شانزدهم حوت(شش مارس 2017)  به مدت سه روز برگزار می شود.
امیر عزیزی با اشاره به حضور 400 مهمان خارجی و متخصصان مدیریت بحران از 16 کشور آسیایی ،  دو کشور اروپایی و میهمانهای داخلی در این اجلاس افزود: در این اجلاس مسائل، موضوعات و راهکارهای موثر در حوزه جامعه ایمن در عرصه جهانی بررسی می شود.
عزیزی با اشاره به حضور متخصصان برجسته ایمنی از کشورهای مختلف همچون تایوان، ژاپن، چین و سوئد افزود : همزمان با این اجلاس نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن نیز برگزار می شود.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستان ها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال 2017 در همین قالب کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.