قاسمی : مذاکرات سوریه امیدوار کننده است
(last modified Mon, 06 Mar 2017 10:38:22 GMT )
حوت 16, 1395 15:08 Asia/Kabul
  • قاسمی : مذاکرات سوریه امیدوار کننده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:همین اندازه که دولت و معارضان سوری در میز مذاکرات رو‌درروی هم نشستند،امیدوار‌کننده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره  تحولات سوریه و برگزاری نشست‌های ژنو و آستانه افزود: تحولات آستانه و ژنو مسیر طبیعی خود را طی می‌کند و تلاش‌هایی برای برگزاری نشست آستانه چهارم قبل از ژنو پنج  وجود دارد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره حضور نیروی زمینی ارتش آمریکا در سوریه اظهار بی اطلاعی کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعای جدید مسئولان بحرینی در خصوص ارتباط ایران با مسایل داخلی آن کشور را نیز  بی اساس دانست.

قاسمی تصریح کرد:حاکمان بحرین که عاجز از حل و فصل مسایل داخلی خود و پاسخ مناسب به مطالبات مدنی و مسالمت جویانه شهروندانشان هستند، هر از چندی اعتراضات مردم کشورشان را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به دولت بحرین توصیه کرد بجای توسل به روش های منسوخ و اصرار بر رویکرد امنیتی، تلاش کند با صداقت، عدالت و رعایت اصول اخلاقی با مردم خود رفتار کند.

قاسمی درباره شرایط ناگوار مردم مظلوم میانمار و تلاش های ایران برای رایزنی با دیگر کشورهای اسلامی گفت: دولت میانمار برای حفظ ثبات خود با دوراندیشی بیشتری عمل کند ضمن اینکه تهران تلاش های دیپلماتیک در این باره را در دستور کار دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران و افزایش رشد اقتصادی دو کشور افزود: با توجه به زیرساخت‌های ایران و جمهوری آذربایجان، احداث خط‌ آهن اقدام بسیار مهمی است که می‌تواند ادامه یابد و با تکمیل بندر چابهار(جنوب ایران) حجم روابط دوجانبه می تواند روند روبه رشدی داشته باشد.

 

کلیدواژه