حوت 17, 1395 12:37 Asia/Kabul
  • دریادار سیاری: نیروی دریایی ایران نیاز به تجهیزات خارجی ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت، ایران در حال ساخت ناو و موشک‎ انداز پیش رفته است و به خرید تجهیزات از کشورهای غربی احتیاج ندارد.

به گزارش ایرنا؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در گرگان(شمال ایران) با اشاره به پیشرفته بودن تجهیزات نیروی دریایی ایران اظهار کرد: تعداد محدودی از کشورها می توانند ناوشکن بسازند و ایران امروز به همت دانشجویان و فرهیختگان علمی خود ناوشکن فرامنطقه ای میسازد که برای دشمنان باور این مساله سخت است.

دریادار سیاری افزود: متخصصان ایرانی امروز در حال ساخت زیردریایی نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ایران مناطق آزاد جهان از شبه قاره هند تا سومالی را تحت ماموریت قرار داده است تصریح کرد: اگر ایران در مناطق آزاد حضور نداشته باشد امنیت در منطقه وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیشترین صادرات و واردات از طریق دریا انجام می شود، تصریح کرد: اگر در فاصله 2500 کیلومتری از ایران و در مقابل دزدان دریایی، ایستادگی و مقاومت نشود، مشکل امنیت اقتصادی برای ایران به وجود می آید.

دریادار سیاری با بیان اینکه جهان ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه قبول دارد، خاطرنشان کرد: اعتماد به جوانان سبب این افتخارشده است و اگر حمایت از جوانان انجام شود، هر چیزی در داخل ایران تولید خواهد شد.

 

کلیدواژه