روحانی: انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است
(last modified 1395-12-17T09:26:47+00:00 )
حوت 17, 1395 13:56 Asia/Kabul
  •  روحانی: انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاهای آمریکا گفت ، انتخابات در ایران آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک است و آنانی که به این انتخابات انتقادی دارند باید به انتخابات و مسائلی که خودشان با آن مواجه هستند ، نگاه کنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه «حقوق بشر» خود که بامداد شنبه منتشر شد، مطابق روال هر سال ادعاهای بی‌‌اساس خود را ضد جمهوری اسلامی ایران از جمله درباره انتخابات ریاست جمهوری تکرار کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه پس از حضور در دومین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران در گفت و گو  با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: انتخابات 2016 آمریکا مورد اعتراض دو طرف بود و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی امریکا هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات تردید داشت، بنابراین آمریکایی ها باید به انتخابات خودشان بیشتر نگاه و آن را اصلاح کنند.

روحانی افزود: وقتی 70 تا 73 درصد مردم ایران در انتخابات پای صندوق های رای می آیند معلوم است که مردم به این انتخابات اعتقاد دارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین مجلس خبرگان رهبری را یکی از ارکان بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: گرچه کار اصلی این مجلس تعیین رهبری است اما برگزاری اجلاس خبرگان  موجب اعتماد و امید مردم ایران است.

 

کلیدواژه