امضای بیش از 850 تفاهم‌نامه همکاری ایران با دانشگاه‌های خارجی
(last modified 1395-12-17T13:25:50+00:00 )
حوت 17, 1395 17:55 Asia/Kabul
  • امضای بیش از 850 تفاهم‌نامه همکاری ایران با دانشگاه‌های خارجی

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین الملل گفت: در سه سال گذشته، ایران 853 تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های خارجی امضاء کرده است.

«حسین سالار آملی» معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین الملل روز سه شنبه در هفتمین هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در تهران اظهار کرد: طی سه سال گذشته 13 هزار و 310 مقاله مشترک توسط استادان داخلی و خارجی تألیف شده است.

سالارآملی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار و 600 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری ایران افزود : طی یکسال گذشته این شرکت‌ها حدود 44 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات دانشی داشتند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران با بیان این که بیش از 51 هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند گفت: طی یک‌سال گذشته نیز حدود دو هزار و 100 استاد خارجی برای همکاری‌های علمی و طرح‌های تحقیقاتی به ایران سفر کردند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران با بیان اینکه دانشگاهی می تواند به حیات خود ادامه دهد که بین المللی شود افزود: بر اساس اطلاعات پایگاه‌های استنادی، عربستان، مالزی، ایران و ترکیه چهار قدرت برتر علمی در جهان اسلام هستند.

پیشتر نیز، «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران اعلام کرده بود بر اساس آخرین ارزیابی، ایران از نظر شتاب رشد علمی جز دو کشور نخست جهان است و با 25 کشوری که رشد علمی مستمر دارند، رقابت می‌کند.

 

کلیدواژه