حوت 18, 1395 08:22 Asia/Kabul
  • فرافکنی گزارشگر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران

«عاصمه جهانگیر» گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، در نخستین گزارش خود درباره  وضعیت حقوق بشر در ایران، اتهام‌های بی‌اساسی را ضد تهران مطرح کرده است.

به گزارش سه شنبه‌شب خبرگزاری فارس؛ «عاصمه جهانگیر» در گزارش خود ضد ایران، از آنچه آمار نگران‌کننده اعدام‌ها در ایران خوانده است ابراز نگرانی کرد و با دخالت در امور داخلی ایران، از تهران خواست اجرای مجازات اعدام را متوقف کند.

گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در اقدامی که بیانگر دخالت در فرایند دادگاهی در ایران محسوب می‌شود، به زعم خود به ایران توصیه کرد روند اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و جایگزینی مجازات اعدام با احکام دیگر را تسریع کند.

«عاصمه جهانگیر» در دامه گزارش ضد ایرانی خود، استقلال دستگاه قضایی ایران را به زعم خود زیر سوال برده و جمهوری اسلامی ایران را به آنچه نقض آزادی بیان و نقض آزادی‌های فردی خوانده، نیز متهم کرده است.

گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در ادعایی روند «پیشرفت به سمت حذف تبعیض علیه زنان و دختران» را هم محدود و کُند توصیف کرده است.

این ادعاهای حقوق بشری در حالی مطرح شده که ایران بارها بر توقف استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر برای تحمیل سیطره فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر دیگر کشورها تاکید کرده است.

«عباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر خارجه ایران اخیرا در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، گفت: پرهیز از رویکردهای سیاسی در مقوله حقوق بشر امری ضروری و حیاتی است.

منابع گزارش نهادهای حقوق بشری از جمله گزارشگر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، منابع موثقی نیست و عمدتا از ضد انقلابیون و عناصر گروهک تروریستی منافقین استفاده می‌شود.

 

کلیدواژه