حوت 18, 1395 14:54 Asia/Kabul
  • روحانی: جنگ امروز در صحنه‌های مختلف، جنگ اراده‌ها است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هیچ سلاحی برتر از ایمان، مقاومت و اتحاد مردم وجود ندارد گفت: جنگ امروز در صحنه‌های مختلف، جنگ اراده‌ها است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام و روز شهید در شهر مشهد مقدس (شمال شرق ایران) ، افزود: جوانان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس، با اراده پیروز شدند ، همانطور که حزب الله لبنان نیز در جنگ اراده ها بر رژیم صهیونیستی پیروز شد.

رئیس قوه مجریه ایران خاطر نشان کرد: جوانان مؤمن حزب الله لبنان بدون تجهیزات نظامی توانستند در برابر رژیم  ظالم، غاصب، کودک‌کش و جانی صهیونیستی در جنگ 33 روزه بایستند تا ابهت  ظاهری رژیم صهیونیستی شکسته شود.

روحانی همچنین گفت: پیروزی حزب الله پیروزی نظامی نبود بلکه پیروزی اراده ها بود و در جنگ اراده ها ملت عراق هم در برابر تروریست ها پیروز شدند.

وی به تحولات عراق هم اشاره کرد و افزود: تروریست‌ها در جنگ اراده‌ها مقابل مردم عراق  شکست خوردند و سراسر عراق بزودی از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به خرید سلاح‌ از سوی برخی کشورهای منطقه تصریح کرد: خرید سلاح و تجهیزات پیشرفته نظامی موجب پیروزی نیست چراکه مردم فقیر یمن با ایمان و اراده قوی در برابر متجاوزان پیروز شده اند.

حسن روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه ایران را در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدورانش پیروز می‌کند، تنها سلاح نیست بلکه بالاتر از آن ایمان، اراده،  اتحاد و مقاومت مردمی است.

رئیس قوه مجریه ایران با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشارهای گوناگون دشمنان در 38 سال گذشته، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت، رشد اقتصادی را افزایش داده، تورم را پایین آورده و ارزش پول ملی خود را حفظ کرده است.

در کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام و روز شهید در شهر مشهد مقدس (شمال شرق ایران) ، علاوه بر شرکت 30 مهمان از عراق - لبنان - سوریه - پاکستان - تونس و بوسنی و هرزگوین ،  300 نفر از خانواده های معظم شهدای ایران و 400 نفر از ولایت خراسان رضوی حضور دارند .

 

کلیدواژه