برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام در مشهد
(last modified 1395-12-18T12:08:04+00:00 )
حوت 18, 1395 16:38 Asia/Kabul
  • «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران
    «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران

کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام و روز شهید امروز (چهارشنبه) با سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور 30 مهمان از عراق - لبنان - سوریه - پاکستان - تونس و بوسنی و هرزگوین، در مشهد (شمال شرق ایران)، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در این کنگره بین المللی علاوه بر شرکت خانواده شهدای جهان اسلام، 300 نفر از خانواده های معظم شهدای ایران و 400 نفر از استان خراسان رضوی (شمال شرق ایران) حضور دارند.

«سید محمد علی شهیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران در کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام و روز شهید، با اشاره به این که این کنگره یک روزه در سه سال گذشته هر ساله  22 حوت روز تاسیس بنیاد شهید، در تهران برگزار شده خاطر نشان کرد: امسال با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، تصمیم گرفته شده است این کنگره بین المللی در این شهر برگزار شود.

در کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام، علاوه بر تقدیر از خانواده های «سید عباس الموسوی» دبیر کل فقید حزب الله لبنان، «عماد مغنیه» فرمانده فقید مقاومت و هفت مادر شهید و یک پدر شهید از بوسنی و هرزگوین، از خانواده های معظم شهدای ایران نیز تقدیر شد.

همچنین در این کنگره بین‌المللی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران از مجموعه کتاب «فرهنگ اعلام شهدای ایران» رونمایی شد.

 

کلیدواژه