حوت 19, 1395 09:26 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در لاهه: محکومیت داعش در استفاده از سلاح های شیمیایی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاحهای شیمیایی در لاهه، استفاده از این سلاح ها توسط گروه های تروریستی را در سوریه و عراق محکوم کرد.

به گزارش پارس تودی، «علیرضا جهانگیری»، در هشتاد و چهارمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاحهای شیمیایی، تاکید کرد: استفاده از این سلاح ها باید از سوی جامعه جهانی محکوم و تمهیدات لازم  برای جلوگیری ازاستفاده آن اتخاذ شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در لاهه همچنین  با گرامیداشت خاطره قربانیان سلاح های شیمیایی در ایران و همچنین یادآوری همزمانی سی امین سالگرد حمله شیمیایی به سردشت با بیستمین سالگرد تاسیس سازمان منع سلاحهای شیمیایی، بر ضرورت افزایش تلاشهای کشورهای عضو در مسیر دستیابی به جهانی عاری از سلاح های شیمیایی تاکید کرد.

جهانگیری با اشاره به تحولات سوریه، ضمن تقدیر از همکاری این کشور با سازمان منع سلاحهای شیمیایی در جهت برطرف کردن مشکلات باقیمانده، علیرغم شرایط دشوار در این کشور، خواستار پرهیز از سیاسی کردن پرونده شیمیائی سوریه در این سازمان و کمک به بهبود شرایط این کشور شد.

جهانگیری همچنین خواستار پرهیز کشورهای جهان از جمله کشورهای عضو سازمان منع سلاحهای شیمیائی از ارائه حمایت های مالی و نظامی به گروه های تروریستی وپاسخگویی این کشورها شد.

کلیدواژه