سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی تهدیدی علیه امنیت جهان/ آژانس رسیدگی کند
(last modified 1395-12-20T03:57:01+00:00 )
حوت 20, 1395 08:27 Asia/Kabul
  • نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی
    نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی خواند و خواستار رسیدگی جدی آژانس به برنامه تسلیحات هسته ای این رژیم شد.

به گزارش فارس، «رضا نجفی» روز پنجشنبه در آخرین روز نشست فصلی ماه مارس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن اشاره به محکومیت شدید برنامه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

نجفی با اشاره به درخواست های مکرر جامعه بین المللی در قالب قطعنامه های مصوب آژانس و کنفرانس های بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته ای مبنی بر پیوستن فوری این رژیم به ان پی تی و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای آن تحت نظارت کامل پادمان های آژانس افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت کورکورانه برخی کشورهای غربی با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه داده است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، همچنین ضمن انتقاد شدید از رفتار دوگانه برخی کشورهای غربی در زمینه عدم اشاعه و لزوم منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته ای به اسرائیل، سلاح های هسته ای در دست رژیم صهیونیستی، با تاریخی مملو از تجاوزگری، اشغالگری و تروریسم دولتی را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی اعلام کرد.

نمایندگان مصر، اردن و امارات نیز در این نشست ضمن محکوم کردن حمایت برخی کشورهای غربی از توانمندی های هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار الحاق بی قید و شرط اسرائیل به ان پی تی و قرار گرفتن تاسیسات هسته ای این رژیم تحت پادمان های آژانس شدند.

این کشورها تاکید کردند که تا تحقق این امر موضوع توانمندی های هسته ای اسرائیل که تهدیدی برای منطقه و جهان است باید در دستورکار آژانس باقی بماند.

اما نماینده آمریکا و اتحادیه اروپا، ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی، از طرح این موضوع توسط کشورهای منطقه در این نشست انتقاد کردند.

 

کلیدواژه