اسد 19, 1395 14:40 Asia/Kabul
  • «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  در دیدار «برهم صالح» معاون سرمنشی اتحادیه میهنی کردستان عراق
    «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار «برهم صالح» معاون سرمنشی اتحادیه میهنی کردستان عراق

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اتحاد و انسجام میان اقوام و گروه های مختلف در چارچوب عراق متحد را خواستار شد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار «برهم صالح» معاون سرمنشی اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران گفت:نابودی داعش در عراق عامل موثری در ایجاد همبستگی و تقویت هویت ملی خواهد بود و به همین دلیل برخی طرف های خارجی مایل به حل این مسئله نیستند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، مهمترین نماد کارآمدی یک حکومت را توان مقابله با تهدیدهای عظیم امنیتی دانست و افزود: ظرفیت و توانی که امروز در عراق به واسطه مرجعیت دینی،شجاعت نیروهای نظامی و مردمی و تدبیر دولت بوجود آمده است در بسیاری از کشورهای مدعی در منطقه، تنها یک آرزوست.

شمخانی همچنین با اشاره به رابطه دیرینه و گرم جمهوری اسلامی ایران با گروههای کُرد در عراق افزود: دوستی و مودت عمیق میان ایران و برادران کرد عراقی حاصل همکاری و مبارزه مشترک در طول سال های متمادی در میدان های سخت و پر تنش بوده وغیر قابل گسست است.

معاون سرمنشی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز با قدردانی از اقدامات ارزنده و حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد: گسترش روابط و همکاری ها با ایران برای کردستان عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کلیدواژه