سیاست های نسنجیده آمریکا عامل اصلی تنش در خاورمیانه است
(last modified 1395-12-22T03:46:33+00:00 )
حوت 22, 1395 08:16 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
    سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: سیاست های نسنجیده و غلط آمریکا، عامل اصلی وضعیت ناپایدار و پرتنش منطقه خاورمیانه در سال های اخیر بوده است.

«بهرام قاسمی» شنبه شب در واکنش به اظهارات مغرضانه و بی اساس «جوزف وُتل» Joseph Votel فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: آتش افروزی ها و تنش های کنونی منطقه به رفتار و سیاست های اشتباه و مداخله جویانه دولتمردان آمریکایی باز می گردد؛ اشتباهاتی که خود زائیده افزون خواهی، عدم شناخت صحیح حاکمان آمریکا از منطقه استراتژیک خاورمیانه و در پی حمایت های بی دریغ از رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

قاسمی افزود: تاریخ مناسبات و حضور آمریکا در این منطقه تاریخی - فرهنگی مملو از رفتارهای نابخردانه و توام با سوء نیّتی است که سرمنشاء اصلی شکل گیری تروریسم و افراط گرایی بوده است به گونه ای که ظهور گروه های تروریستی از جمله القاعده، داعش و جبهه النصره تنها بخش کوچکی از نتایج این گونه سیاست و رفتارهایی است که رئیس جمهوری این کشور نیز خود به روشنی و باصراحت تمام و به دفعات در روزهای مبارزات انتخاباتی بدان اذعان و تصریح داشته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به پیشینه تلخ این اقدامات و اتخاذ سیاست های نادرست آمریکا در ستیز با مردم منطقه خلیج فارس به ویژه مردم مسلمان ایران طی دهه های گذشته، گفت: آمریکا به عنوان بزرگترین صادر کننده تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی پیشرفته به دولت های خاصی در این منطقه، نقش مهمی در افزایش تنش، جنگ افروزی، تشدید فشارهای امنیتی و اختناق سیاسی در برخی کشورهای غرب آسیا داشته و دارد. سیاست هایی که نتایج فاجعه بار آن امروز در بخش های مهمی از این منطقه به وضوح قابل مشاهده، رصد و البته قضاوت جهانیان است.

جنرال جوزف وتل، روز پنجشنبه مدعی شده بود ایران بزرگترین تهدید در منطقه خاورمیانه است.

 

کلیدواژه