تاکید بر نقش ایران در حل مشکلات منطقه ای
(last modified Mon, 13 Mar 2017 13:11:47 GMT )
حوت 23, 1395 17:41 Asia/Kabul
  • تاکید بر نقش ایران در حل مشکلات منطقه ای

رئیس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه (سنا) با تقدیر از نقش ایران در حل بحران سوریه، همکاری روسیه و ایران را در این راستا بسیار مهم خواند.

"کنستانتین کاساچف" رئیس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه (سنا) ، در گفت و گوی اختصاصی با رادیو روسی برون مرزی (پس از شرکت در کنفرانس ویدئویی "مسکو-بروکسل" در شبکه تلویزیونی ریانووستی (راسیا سیوودنیا) درباره آینده صلح سوریه گفت، ایران  بازیگری بسیار مهم در تمامی فرایندهای منطقه ای، بالاخص در مسئله سوریه است.

کاساچف افزود ، منکر این نیست که از سالها پیش عملیات قلع و قمع و انتقام از دولت سوریه تا حدود زیادی مربوط به جریان ضد ایرانی بود که سالها و بلکه دهه ها در غرب وجود دارد، درهرحال، احتمالا این یکی از فاکتورهای این برنامه بوده است، اما این طرح یک اشتباه بوده که تنها اوضاع را وخیم تر کرد.

رئیس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه (سنا) گفت، مسائل منطقه ای، از جمله مسئله سوریه، باید با حضور تمام کشورهای منطقه حل شود و "ابتکار مسکو برای برگزاری نشست آستانه" تنها در همین جهت بود. کاساچف افزود،  این نشست توانست تعامل مستقیم میان کشورهای منطقه ایجاد کند .

وی تصریح کرد، مثلث روسیه ، ایران و ترکیه امروز مهمترین عاملی است که می تواند شرایط توقف واقعی تنشها و افتادن در مسیر حل سیاسی بحران را فراهم کند.

کاساچف گفت ، به همکاران ایرانی خود پیشنهاد می کند بصورت مذاکرات تلفنی وارد گفت وگوی مستقیم شوند.

 

کلیدواژه