حوت 27, 1395 10:46 Asia/Kabul
  • قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از ایران

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در تهران، از اقدامات و میزبانی چهار دهه ای ایران از پناهجویان افغان قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از  ایسنا، «سیوانکا داناپالا»، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران گفت: در حالی که گزارش‌های ناخوشایندی از میزبانی برخی از کشورهای جهان از پناهجویان منتشر می شود ، ایران به خوبی از پناهجویان میزبانی و خدمات شایسته ای ارائه می کند.

«سیوانکا داناپالا» افزود: ایران با گنجاندن پناهندگان در برنامه بیمه سلامت تحت حمایت دولت ابتکار جدیدی در زمینه میزبانی از پناهجویان ایجاد کرده است.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: اقدام شایسته مقامات ایران با ایجاد شرایط تحصیل برای نوجوانان افغان موجب شد تا بیش از ۳۵۰ هزار نوجوان افغانستانی که ۴۸ هزار نفر آن‌ها برای نخستین بار در مدارس ایران ثبت نام کردند، از این فرصت بهره ببرند.

«نصیر احمدنور» سفیر افغانستان در تهران نیز پیشتر با اشاره به حضور سه میلیون مهاجر افغان در ایران تاکید کرده بود: خدمات بی نظیر ایران به مهاجران نشان دهنده روحیه نوع دوستی و احساس مسوولیت مردم ایران است.

 

کلیدواژه