حمل 03, 1396 15:19 Asia/Kabul
  • محکومیت اقدام تروریستی در لندن توسط وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام تروریستی و خشونت بار را در لندن محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "بهرام قاسمی"  با ابراز همدردی با خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حادثه تروریستی لندن ، تمامی کشورها را  به شکل گیری یک ائتلاف و همکاری صادقانه و فراگیر بین المللی و اراده جدی  برای مبارزه با تروریسم دعوت کرد.

قاسمی گفت: ایران به عنوان کشور پیشتاز در مبارزه با تروریسم در اَشکال مختلف بر این باور است  تا زمانی که ائتلاف های غیرموثر، ناکارآمد و نمایشی در مبارزه با تروریسم در سطوح بین المللی و منطقه ای و همچنین اِعمال معیارهای دوگانه کشورهای غربی در مبارزه با این پدیده شوم و غیرانسانی  وجود دارد، هیچ کشوری نمی تواند خود را از تروریسم و تروریست ها مصون بداند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود :  تروریسم، دیگر جغرافیا و مرز نمی شناسد و برای خشکاندن ریشه های این پدیده شوم و نفرت برانگیز باید شریان های ارسال سلاح و تجهیزات به تروریست ها قطع ، و از حمایت های مادی و معنوی به کشورها و گروه های مروّج افکار تروریستی - تکفیری جلوگیری شود.

دیروز چهارشنبه  بر اثر تیراندازی در مقابل ساختمان پارلمان بریتانیا ،  پنج نفر از جمله فرد مهاجم ، یک مامور پلیس و دو نفر دیگر که هنوز هویتشان آشکار نشده است، کشته و چهل نفر نیز مجروح شده اند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.