حمل 07, 1396 14:37 Asia/Kabul
  •  رئیس جمهوری ایران عازم روسیه شد

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی، روز دوشنبه عازم مسکو شد.

«حسن روحانی» را در سفر به روسیه وزیران خارجه، نفت، صنعت معدن و تجارت و معاونان وی در سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کل بانک مرکزی ایران همراهی می‌کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه به مسکو با مقامات روسیه درباره روابط و چشم‌انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه، سرمایه‌گذاری و پیشرفت در اجرای پروژه‌های مشترک تبادل نظر خواهد کرد.

روحانی روز دوشنبه با «دمیتری مدودوف» Dmitry Medvedev نخست وزیر روسیه دیدار و درباره رژیم ترجیحی تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران با مدودوف گفت وگو می‌کند.

«حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» رئیسان جمهوری ایران و روسیه نیز قرار است فردا (سه‌شنبه) در دومین روز سفر روحانی به مسکو با یکدیگر دیدار کنند. 

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه درباره سفر روحانی به روسیه اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به مسکو بیش از ۱۰ سند و یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور در حوزه‌های حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و  ورزش امضاء خواهد شد. 

 

کلیدواژه