حمل 08, 1396 07:25 Asia/Kabul
  • مواضع ضد ایرانی نتانیاهو در جریان سخنرانی در نشست ایپک

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل باید به همراه آمریکا با تحرکات مداخله جویانه ایران در منطقه مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی که از بیت المقدس از طریق ویدیو کنفرانس برای نشست سالیانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به ایپک AIPAC پخش می‌شد، ادعا کرد: شراکت اسرائیل و آمریکا به معنای مقابله با اقدامات مخرب ایران در منطقه است.

نتانیاهو همچنین مدعی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی شد و ادعا کرد: سیاست همیشگی آمریکا و اسرائیل ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی خواهد بود.

ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند مساله اصلی ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه از پای درآوردن مقاومت و کشورهای حامی آن است تا راه را برای سلطه کامل خود در منطقه همواره کنند.

رژیم صهیونیستی از حدود شش سال پیش تاکنون در پشت پرده ایجاد بحران در سوریه بوده است و تعیین شرط از سوی این رژیم برای برقراری صلح در سوریه نشان داد، ایجاد بحران در سوریه درچارچوب تامین امنیت رژیم صهیونیستی بوده است.

نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود در ایپک افزود:  اسرائیل هیچ دوستی بهتر از آمریکا ندارد و دولت آمریکا تعهد خود را به اسرائیل نشان داده است.

با ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید حمایت سیاسی و نظامی آمریکا از رژیم تروریست‌پرور اسرائیل بیشتر شده است و سردمداران شکست خورده اسرائیل در سایه حمایت‌های آمریکا ضد ایران موضع‌گیری می‌کنند. 

کلیدواژه