قاسمی : عدم مداخله و حسن همجواری، سیاست همیشگی ایران است
(last modified Thu, 30 Mar 2017 08:53:12 GMT )
حمل 10, 1396 13:23 Asia/Kabul
  • قاسمی : عدم مداخله و حسن همجواری، سیاست همیشگی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در اردن، گفت ، جمهوری اسلامی ایران نیازی به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و حُسن همجواری و عدم مداخله ، سیاست همیشگی ایران است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ایران، "بهرام  قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی از باز تکرار برخی ادعاهای واهی علیه ایران تصریح کرد: ایران تاکنون به حق حاکمیت دولت ها و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها به عنوان اصول ، قواعد مسلّم و منطبق با تمامی موازین بین المللی پایبند بوده است. 

قاسمی افزود: برخی سران عربی و اسلامی به جای پرداختن جدی به مهمترین معضلات منطقه و جهان اسلام و خطرات مشترکی که تمامی کشورهای اسلامی را تهدید می کند در تشخیص دوست از دشمن دچار خطا شده اند.

وی همچنین در مورد باز تکرار ادعای منسوخ در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تاکید کرد: این جزایر، ایرانی بوده و ایرانی خواهند ماند و تکرار دروغ و ادعا در این مورد، واقعیات تاریخی را تغییر نخواهد داد.

در بیانیه پایانی اجلاس روز چهارشنبه سران اتحادیه عرب در اردن ادعا شده است که امارات بر جزایر ایرانی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی حاکمیت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با ابراز تاسف از برخی از تلاش ها برای جایگزین کردن ایران اسلامی به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنی موهوم و ساختگی، تصریح کرد: جنایات دهها ساله رژیم نامشروع، غاصب و کودک کش صهیونیستی علیه مسلمانان و اعراب هرگز از ذهن ملت های منطقه و وجدان های بیدارجهانیان فراموش نخواهد شد.

بهرام قاسمی همچنین گفت: "مقاومت" ،"مبارزه" و "دفاع" در برابر متجاوز، همچنان امید جهان اسلام برای آزادی فلسطین و قدس شریف است و برای همیشه زنده خواهد ماند.

 

 

کلیدواژه