اسد 21, 1395 08:44 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر نقش مهم مدارس در توسعه ایران

رییس جمهوری اسلامی ایران نقش مدارس در توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف را حائز اهمیت دانست.

به گزارش ایرنا، "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران روز چهارشنبه در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ایران گفت: رشد، توسعه و پیشرفت ایران بی تردید از مدرسه آغاز می شود. روحانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه سرمایه های انسانی، فرهنگی و علمی و اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد، تاکیدکرد: رشد و توسعه بدون آموزش که توسعه آگاهی است و بدون پرورش که تصحیح اخلاق است، امکان پذیر نخواهد بود.

رییس جمهوری ایران با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح سلامت در ایران افزود: در بسیاری از ملاقات های خارجی، سران کشورهای مختلف و حتی غربی، اظهار تعجب میکنند که چگونه ایران توانست تحول در امر سلامت را ایجاد کند درحالیکه آنها سالهاست در این زمینه تلاش میکنند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

روحانی، مساله محیط زیست را در کنار امر سلامت بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در وضع دریاچه ها، تالاب ها، مساله ریزگردها و آلودگی هایی که صنعت ایران به وجود می آورد تلاش بر این است که نیروگاه ها به جای سوخت مایع، از گاز استفاده کنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با مهم خواندن مساله محیط زیست تصریح کرد: دانش آموزان ایرانی از آغاز نوجوانی باید با این معضل آشنا شوند و برای مواجهه با آن خود را آماده کنند.

روحانی گفت: امسال فازهای جدید پارس جنوبی شروع به فعالیت خواهد کرد و آغاز سال آینده نیز فازهای دیگر شروع می شود.

کلیدواژه