حمل 12, 1396 14:38 Asia/Kabul
  •  قاسمی : نادیده گرفتن منبع تروریسم ، منجر به نابودی تروریسم نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت ، یکی از دلایل ناکارآمدی اقدامات بین‌المللی در مبارزه با پدیده تروریسم، نادیده گرفتن ریشه‌ها و منابع مالی این پدیده و انحراف افکار عمومی از کشورهای اصلی حامی تروریست ها است.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در واکنش به اظهارات کذب و تکراری «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا ضد ایران تصریح کرد: ایران خود در چهار دهه گذشته قربانی تروریسم بوده است .

وزیر دفاع آمریکا اخیرا در سفر به لندن بار دیگر در ادعایی بی پایه و اساس ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد ، تا زمانی که برخی کشورها از جمله آمریکا، منشاء اصلی تروریسم و افراط گرایی تکفیری - وهابی را نادیده می گیرند و به تشویق و تسلیح حامیان  تروریسم می پردازند، غده چرکین و رو به رشد تروریسم مهار و نابود نخواهد شد.

"بهرام قاسمی" ، به اعترافات برخی مقامات آمریکایی در به وجود آوردن و حمایت از گروه‌های تروریستی همچون داعش اشاره و تاکید کرد: مقامات آمریکا به جای متهم کردن مغرضانه ایران و ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی در  استفاده ابزاری و سیاسی از تروریسم، برخی کشورهای متحد خود در منطقه را موظف به قطع و توقف حمایت‌های مالی، فکری و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی - تکفیری کنند.

 

کلیدواژه