سرکنسول ایران در لندن: عاملان حمله به جوان ایرانی باید مجازات شوند
(last modified 1396-01-15T03:19:58+00:00 )
حمل 15, 1396 07:49 Asia/Kabul
  •  سرکنسول ایران در لندن: عاملان حمله به جوان ایرانی باید مجازات شوند

سرکنسول ایران در لندن ضمن محکوم کردن هرگونه اقدامات نژادپرستانه، شناسایی و مجازات عاملان حمله به جوان ایرانی در لندن را خواستار شد.

«رکر احمد» جوان ایرانی که به همراه دو دوستش در ایستگاه منتظر اتوبوس بودند، جمعه‌شب گذشته در محله «کرویدنِ» لندن، هدف حملات وحشیانه و جمعی یک گروه سی نفری از نژادپرستان قرار گرفتند.

جوان ایرانی مضروب که بیهوش بر زمین افتاده بود، پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات ناشی از وارد آمدن ضربات شدید مشت و لگد به سر و صورت و وخیم بودن حال عمومی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل و بستری شده است.

منابع بیمارستانی اعلام کردند جمجمه این جوان ایرانی شکسته و خون نیز در مغز او لخته شده است.

«سعید زینتی» سرکنسول ایران در لندن گفت: سفارت تهران در لندن به محض دریافت خبر حمله نژادپرستانه به یک ایرانی در این شهر با مقامات وزارت خارجه انگلیس، پلیس و مقامات محلی تماس گرفت و از آنان خواست سفارت ایران را از نیازها و روند درمان وی آگاه کنند.

زینتی افزود: سفارت ایران در لندن پیگیر ماجرا است و مقامات انگلیس باید در این باره تلاش کنند تا زمینه برای درمان هر چه سریعتر و بهبود این ایرانی فراهم شود.

سرکنسول ایران در لندن از شاهدان ماجرا، خانواده و افرادی که به گونه‌ای با قربانی این حمله ارتباط داشته‌اند خواست هر گونه اطلاعات خود را برای کمک به قربانی در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن قرار دهند.

نهادهای حقوق بشری نیز با ابراز نگرانی از افزایش حملات نژادپرستانه و ناشی از نفرت در انگلیس اعلام کردند شمار اینگونه حملات در انگلیس پس از رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) با حدود بیست درصد افزایش از 14 هزار فقره به بیش از 16 هزار فقره در سال 2016 رسیده است.

 

کلیدواژه