حمل 16, 1396 07:50 Asia/Kabul
  •  موفقیت ایران در بهبود شاخص توسعه انسانی

معاون نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: ایران یکی از بهترین اجراها در سطح جهانی را در زمینه بهبود شاخص توسعه انسانی داشته است.

«اسحاق آل حبیب» معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه تصریح کرد: با وجود سیاست‌های تحریمی و به‌رغم مواجهه با موانع خارجی از جمله جنگ، با توجه به گزارش توسعه انسانی سازمان ملل، ایران یکی از بهترین اجراها در سطح جهانی را در زمینه بهبود شاخص توسعه انسانی داشته است.

«اسحاق آل حبیب» افزود: جمهوری اسلامی ایران تغییرات بسیاری را در پویایی جمعیت و ساختار آن طی چهل سال گذشته داشته و اکنون بیش از شش درصد از جمعیت هشتاد میلیون نفری ایران بیش از 65 سال سن دارند، این درحالی است که در سال 2025 جمعیت مسن ایران از مرز 10 درصد هم فراتر خواهد رفت.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به تغییرات جمعیتی قوی طی یک دهه گذشته و فرمان جمعیتی عمومی در بالاترین سطح سیاسی صادر شده در ایران گفت: نیاز به یک نرخ باروری قابل اعتماد که بالاتر از سطح فعلی باشد، در کنار توجه به نیازهای فوری به افراد مسن‌تر ضروری است.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: با توجه به این که خانواده اولین اولویت در توسعه اجتماعی است، دولت ایران ابتکارات قابل توجهی را با توجه به تمرکز ویژه بر توانمندسازی زنان و افراد مسن‌تر و حرکت به سوی ریشه‌کنی فقر، نابرابری در نظر گرفته است.

 

کلیدواژه