حمل 17, 1396 05:26 Asia/Kabul
  •  پاسخ ایران به یاوه گویی نخست وزیر بریتانیا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: فروش سلاح به متجاوزان برای کشتار مردم بی گناه در منطقه به ویژه در تجاوز نابرابر و ضد انسانی عربستان به یمن با ادعاهای نخست وزیر بریتانیا سازگاری ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بهرام قاسمی»، بامداد پنجشنبه در واکنش به ادعاهای «ترزا می» در عربستان سعودی که جمهوری اسلامی ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرده بود گفت: متاسفانه این نخستین بار نیست که نخست وزیر بریتانیا، دروغ را بر راستی ترجیح می دهد.

قاسمی خاطر نشان کرد: نخست وزیر بریتانیا به راحتی چشم خود بر روی تاریخ تحولات و اتفاقات دهه های اخیر در منطقه بسته است و به سهو یا عمد فراموش می کند که بخش عمده ای از نابسامانی، بی ثباتی و عقب ماندگی های منطقه خاورمیانه حاصل سیاست های استعماری، توسعه طلبانه و بی عدالتی های بریتانیا و هم پیمانانش در تعدی، تجاوز و بر افروختن آتش جنگ در کشورهای منطقه می باشد.

قاسمی تصریح کرد: بی شک تلاش و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت، آرامش و ثبات در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه، اقدامی شفاف، دقیق و مبتنی بر درایت و خرد ورزی و در جهت مبارزه با تروریسم و خشونت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اتهامات ناروای «ترزا می» در حالی بیان می شود که نقش مهم ایران در حمایت از امنیت، ثبات و صلح در کشورهایی که مورد  تجاوز تروریست ها قرار گرفته اند و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک و حمایت داشته اند، بر کسی پوشیده نیست.

قاسمی افزود: احتمالا نخست وزیر بریتانیا و برخی متحدان نزدیک این کشور در خاورمیانه از عدم تحقق محاسبات خود در موفقیت گروه های تروریستی در عراق و سوریه و عقب رانده شدن عناصر تروریستی چندان خشنود نیستند و مایل اند منطقه همچنان دستخوش ناامنی و بی ثباتی مزمن و مستمر باشد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این گونه اظهارات که به منظور جلب رضایت و حمایت مالی برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد را به شدت محکوم نموده و انتظار دارد مقامات لندن با درک واقعیت ها و استفاده از پر شمار تجارب خود در منطقه خلیج فارس طی ادوار گذشته در تصحیح مواضع نادرست خود اقدام نمایند.

 

کلیدواژه